Wie zijn wij?

KBO Steenbergen is een zelfstandige vereniging van en voor senioren. Het is een vrijwilligersorganisatie.

De vereniging is opgericht in 1953 en heeft zich ontwikkeld tot een organisatie met veel activiteiten op het gebied van inspanning en ontspanning. De vereniging heeft ongeveer 400 leden.

KBO Steenbergen is aangesloten bij KBO-Brabant* en maakt deel uit van KBO Kring gemeente Steenbergen**.

Wij behartigen de belangen van de Steenbergse ouderen in het algemeen en die van onze leden in het bijzonder. Daarover hebben wij contacten met diverse andere ouderenbonden en organisaties in onze gemeente.

We geven informatie, bieden verschillende cursussen aan en organiseren activiteiten speciaal gericht op mensen vanaf 50 jaar van alle gezindten.

* KBO-Brabant en zijn Afdelingen komen op voor de senioren in Brabant, stimuleren hen tot maatschappelijke participatie en inspireren hen hun talenten te benutten ten dienste van elkaar en van de maatschappelijke omgeving.

**KBO Kring gemeente Steenbergen bestaat uit KBO-afdelingen uit de gemeente Steenbergen